Úzkokolejka cihelny ve Ždánicích

V roce 2023 je součástí dlažby Nádražní ulice ve Ždánicích stále přejezd přes 600 mm úzkou kolej drážky z již neexistující cihelny k již neexistujícímu nádraží.
V roce 2023 je součástí dlažby Nádražní ulice ve Ždánicích stále přejezd přes 600 mm úzkou kolej drážky z již neexistující cihelny k již neexistujícímu nádraží.

Úzkokolejka cihelny ve Ždánicích (u kyjova) byla v provozu zřejmě do roku 1965. Přesto byly ještě v roce 2023 na místě v dlažbě nalezitelné zbytky 600 mm kolejí.

Historie

Zakreslení železničních tratí do fotomapy z roku 2021. Fialově je kolejiště bývalé železniční stanice Ždánice, růžově systém vleček do strojíren a žlutě plnou čarou ověřené a tečkovaně předpokládané koleje úzkokolejky do cihelny.
Zakreslení železničních tratí do fotomapy z roku 2021. Fialově je kolejiště bývalé železniční stanice Ždánice, růžově systém vleček do strojíren a žlutě plnou čarou ověřené a tečkovaně předpokládané koleje úzkokolejky do cihelny.
Tentýž zákres na dobovém snímku z roku 1958.
Tentýž zákres na dobovém snímku z roku 1958.

Popis

V roce 2005 již byl stav cihelny kritický a drážka měla za sebou 40 let zahálky a zarůstání travou.
V roce 2005 již byl stav cihelny kritický a drážka měla za sebou 40 let zahálky a zarůstání travou.
 
Článek ze dne 22. 11. 2023 byl naposledy upraven dne 22. 11. 2023 a zobrazen celkem 634×, naposledy dne 2. 5. 2024 v 13:10.
 
 

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2024-05-02]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/%c3%9azkokolejka%20cihelny%20ve%20%c5%bdd%c3%a1nic%c3%adch.
 
Desktopová verze | Mobilní verze